Pokus o potrét

Založil TinkaK, 19 Srpen, 2014, 10:51:13

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

TinkaK

19 Srpen, 2014, 10:51:13 Naposled upraveno: 19 Srpen, 2014, 12:52:00 od mankin
Chtěla bych se naučit portrétovat uhlem a už jsem to párkrát zkoušela, ale pořád to není ono. Tohle jsem kreslila na A4 podle takové šminkovací bysty. Děvčata určitě znají...  .)



Nevíte někdo v čem dělám chyby? Nebo nějaký ten tip? Prosííím!

OLDA1943


Já bych Ti doporučoval knihu Velká kniha o portrétu od José. M. Parramóna, kde je popsána technika malování nosu, úst, rtů, objemů obočí, očí apod.
Dobrá kniha je i Kreslíme tužkou, kde je popsána technika stínování a kontrastu.

Olda

dominic.west

ja by som ti odporučil jeden Youtube kanál, ktorý sa venuje kresbe, nájdeš tam názorné ukážky a nie je potrebná znalosť španielčiny... ak by však bolo niečo nezrozumiteľné, napíš.... preložím, prípadne vysvetlím.

https://www.youtube.com/user/ArteDivierte
Moje preklady: Luxley Vae Victis! Okko Komančé Dlhý John Silver ... a iné

marax11

Ahoj!
Napíšu ti obsáhlejší návod na PM jestli chceš.

Tady jen v bodech:
1. Když nafotíš ten portrét foťákem na výšku (po převodu do PC je obrázek naležato), tak už znovu neobracej. Dojde tak ke zborcení rysů. U tohoto typu portrétu je to vážně znát!  (Kdo nevěří ať si to stáhne a otočí.)

2. Nekresli blechy!  Portrét uhlem se kreslí minimálně na A2. A4 je tak na skicu nosu, oka a podobně. Nebo na zmenšené portréty tužkou, perem, pastelkou...
Ten uhel rozmazáváš většinou prstem, tak tam musíš mít prostor na manévrování. (V komiksu Berlín, město kamene má hlavní hrdinka správnej skicák!)

3. Nejlépe se kreslí vestoje u stojanu s upnutou kreslířskou deskou.  Potřebuješ udržovat patřičný odstup a kontrolovat průběžně dílo z dálky a taky si neničíš záda a krční páteř. (Pouze perokresba redisperem, nebo kaligrafie se má dělat vsedě. U profi stojanů se to dá řešit patřičným sklopením desky.

4. Pomůcky. Nepíšeš jaký používáš uhel, tak to shrnu obecně. Přírodní uhel - klasická vrbová, nebo révová tyčinka, je nejstarší a mně osobně se s ní pracuje nejlíp. Ta jde rozmazat tak, že není vidět původní čára. Jsou různé velikosti, já mám nejraději sílu o průměru ukazováčku.  Špičku na tomto uhlu vytvoříš tak, že jej v jedné třetině zlomíš krouživým pohybem. Zbytek se dobrousí smirkovým papírem. (velikost 1000 - 1200) 
- uhel ve dřevě - tři stupně tvrdosti. Dají se ořezat do špičky. Ořezávátkem to někdy nejde. Uhel není tuha - je mnohem křehčí. Musíš ostrým nožem a s citem.  Používá se na vykreslení jemných detailů. Není to potřeba, ale usnadní to práci.
- těrka. Na štětcové násadě gumový hrot. Výborné na detail. Papírová - podobné užití, ale někdy ten uhel příliš zatlačí do papíru a potom to nejde už vygumovat. Taky je časem na vyhození. Ta gumová je super, ale nemají to všude a stojí asi stovku.
-plastická pryž. Používá se nejen k mazání nepřesností, ale i jako tvůrčí pomůcka. (Lesk v oku, mraky etc...)
- štěteček. Zjemní a lehce rozmázne nanesenou linku. Postačí plochý, velikost 2. Můžeš zkusit i další. Někdo používá výhradně štětečky a těrky, jiný zase roztírá jenom prstem. Je to o zvyku.
- papírový ubrousek - zase k zesvětlení a případně odmazání.

Fixativ -co nejlepší, na uhel a ve spreji. Jinak se ti to rozmaže!!  Nanáší se postupně, po vrstvách, ten obrázek je třeba položit na igelitovou folii, zatížit po stranách, jinak by se zkroutil. Nespěchat, nechat zaschnout vrstvu, omrknout a případně přestříknout další. Někdy to zesvětlá, tak se to musí znovu přemalovat. Ale nestávalo se mi to.

Proporčně je ten obličej nakreslený dobře. Ale vybíráš si na začátečníka poměrně obtížné projekce. (Tvoje postava stojí vlastně bokem k divákovi, a dívá se na něj přes pravé rameno a to vše ještě v mírném natočení tváře. Na to se vykašli. Začni profilem, potom en face, poloprofil atd. A taky - žena je složitější. Ta je příliš ladná a nemá moc ostrých rysů. Chlap je samá hrana - což ti usnadní život. Hlavně u nosu z ánfasu. :D

TinkaK

Olda1943  - díky. Mrknu se po ní. Já mám Základy figur.k. od Barbera a docela jsem zklamaná. Takže ráda mrknu i někam jinam!

dominic.west - no jo, youtubko prolejzám, ale potom si to stejně nepamatuju.   F:/  Ale tenhle kanál jsem neznala, tak se ráda mrknu!

marax11 - Díky za mail, ty tři strany textu a obrázků musím ještě strávit. Zatím jsem tak, tak přečetla ten výcuc tady :D K narozkám jsem dostala takovou kazetu, kde snad má být všechno. Ale faktem je, že s tím ořezávátkem jsem se docela zapotila. Takže díky i za takovou drobnost--poz

A když vás tady tak mám chlapci, co znamenají v návodech všechny ty věci, jako první světlo, druhé, třetí, první stín, druhý atd... To nikde v knížce není. A třeba u malby jsou tam i nějaký procenta a šílený názvy okolo :D  :D  Asi se ptám docela pitomě, že?

marax11

Ale neptáš. V poho.  A spousta modelářů je tady a neozývají se. A to je původně jejich vynález, takhle to rozpitvávat :D

Největší světlo je místo, kam u objektu světlo dopadá. A největší stín je místo, kam prakticky žádné světlo nedopadá. U obličeje většinou - největší světlo je tvářích a největší stín v nosních dírkách. Světlo se rozlévá po objektu, postupně ztrácí svítivost a získává kontrast a přechází do stínu.

A když umělci vytváří návody ala kuchařka, tak jednotlivé přechody světla a stínu zobecní a očíslují.
U transparentních technik (akvarel, kvaš, tuše, fix, akryl technikou akvarelu...)  se často postupuje lazurováním. Stín získáváme přidáváním další vrstvy stále stejného odstínu.
U netransparentních (olej, akryl, částečně pastel) je možné "světlo" namalovat i přes tmavý podklad a pochopitelně i naopak. Takže se používají rozdílné odstíny barev. A ty je potřeba namíchat ze základních odstínů. A ty jejich poměry, většinou vyjádřené v procentech, společně se jmény těch barev, nebo pigmentů, jsou ty "šílené" názvy.

Třeba u tělového odstínu tam bude: neutrál: Titan. běloba + Kadmiová červeň + Oranžové kadmium. (50+30+20 procent) U světel přidávej do směsi titan. bělobu, u stínů paynovu šeď. Začátečníkovi to nesmírně usnadní život. Může rovnou začít malovat, aniž by musel znát teorii barev. Když ho to "chytne" tak se to časem rád doučí.

Stručněji to vysvětlit neumím. :D  (Literatura: John Barber - Míchání barev, Slovart)

lathur

Nazdar, čili Hellou."Titan. běloba + Kadmiová červeň + Oranžové kadmium. (50+30+20 procent) U světel přidávej do směsi titan. bělobu, u stínů paynovu šeď."Tohle je asi akademicky, ale taky můžeš zajít do výtvarných potřeb a tam si koupit "Tělový odstín" v akrylu, akvarelu i oleji a máš to bez práce. A stíny do něj dělat okrem světlým, a sienou pálenou, případně jakoukoliv modří, eventuelně Van Dyckovou hnědí. Já to občas mydlím okr, titan a minimum rumělky. Stručně, z vlastní praxe.  lathur

marax11

Zdarec!
"Titan. běloba + Kadmiová červeň + Oranžové kadmium...."
On to JE tělový odstín. :)  Přesně řečeno č. 138***O Serie 1, PeBeO Huile dArt oil color - Rose portrait.  Já to uváděl jako příklad toho co je v těch různejch návodech na you tube a podobně k dovysvětlení toho dotazu na světla a stíny.
Jinak máš pravdu, tvůj příklad je dobrej postup.  (Asi se shodneme, že oba se bez návodů obejdeme a řídíme se při tom citem a hlavně vztahem k pozadí toho konkrétního obrazu, barvou dopadajícího světla atd.. a taky kvalitou použitých pigmentů sílou vrstvy - hlavně u olejů...) Ale začátečník to většinou potřebuje co nejjednodušší, aby ho to hned neodradilo.  Takže špetka sieny pálené do titanové běloby a na stíny přidávat sienu, na světla bělobu - je na odzkoušení a prvotní pokusy pro začátečníka ideální.
U akrylů - tam se výrobci předhánějí ve výrobě milionů odstínů. Tam jdou koupit i odstupňované lazury po deseti procentech, jak pro airbrush, tak pro štětec.  Na takové komiksování a plakátování  okolo A3-A4 naprosto postačí Pebeo art deco. Ale té barevné hloubky, jako u těch olejů, to pochopitelně nedosahuje.

karelcedr

Ty oči by ti mohl nejeden figurkář závidět. Zkoušej to dál! --poz

Jestli můžu radu, jak s tím začínala moje dcera: Nauč se prvně kreslit podle nějaké knížky ty jednotlivé prvky. V každé trochu lepší knížce o kreslení je toho v různých polohách nakresleno spousta. Nos, ústa, oči, uši, brada. Ať pochopíš jak se vytvářejí jednotlivé plošky, aby to vypadalo trojrozměrně. Hlavně nos se nauč.
Kreslení je řemeslo. To se dá normálně naučit a okoukat. To až moderní doba z toho dělá  umění závislé na talentu. Před rozšířením fotografie uměl slušně kreslit skoro každej.  --poz

Rychlá odpověď

Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 90 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.

Jméno:
E-mail:
Ověření:
Please leave this box empty:
Jméno nejznámější česko-slovenské komiksové série od Jaroslava Němečka kde je Bobík, Fifinka, Pinďa a Myšpulín - slovo pište bez háčků a čárek!:

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


+-Komiksový kalendář

Powered by EzPortal