Odpověď

Při odesílání příspěvku nastala následující chyba:
Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 90 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.
Rozšířené možnosti...
Ověření:
Please leave this box empty:
Zadejte znaky zobrazené na obrázku
Poslechnout obrázek / Požádat o jiný obrázek

Zadejte znaky zobrazené na obrázku:


Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí

Shrnutí tématu

Poslal Blokic
 - 13 Září, 2017, 23:12:44

Jednorožec

Scénář/Kresba:  Mathieu Gabella / Anthony Jean

Tahle věc je zcela určitě zajímavá a stojí za nahlédnutí, ovšem osobně se nemůžu zbavit pocitu, že je to ukázkový příklad díla, které postupně tvůrcům, respektive scenáristovi tak trochu přerostlo přes hlavu. Mám dojem, že příběh postupně bobtnal pod rukama, až dorostl do rozměrů, které kdesi na začátku rozhodně plánované nebyly. Co začíná jako prima napínavý mysteriózní příběh s akčními pasážemi postupně ztrácí dech, neustále se nabalují nové dějové linky, až má pro mne celek hodně rozplizlé vyznění. Na samém začátku se ocitáme v roce 1565, v době renesance, v časech, kdy se nezastavitelně začínala rozvíjet lékařská věda, což samozřejmě tvrdě naráželo na církevní a náboženská dogmata. To je však jen dílčí část příběhu, v němž je využita řada historických postav a reálných kulis Francie, Německa a Itálie oné doby. Na pozadí výše popsaného se totiž bojuje se o nic menšího než o nadvládu nad světem, do děje vstupují tajné spolky a jakási rasa Prvotních, kteří na Zemi žili ještě před lidstvem. Děj je patřičně napínavý, ale jak už jsem psal, v průběhu 4 alb podle mne ztrácel tah na branku. Vynikající je kresba, plná nejrůznějších detailů, jež svou barevnou škálou výrazným způsobem pomáhá celkově hodně temné náladě příběhu. Ve výsledku tedy hodně dobrá záležitost, ale mám pocit lehce promarněné příležitosti, což mne mrzí.

Hodnocení: 3,5/5






Dobrodružství Blakea & Mortimera : Tajemství Mečouna - 01 Nelítostné pronásledování

Scénář/Kresba:  Edgar Pierre Jacobs / Edgar Pierre Jacobs

Blake a Mortimer je stará francouzská klasika, která se ze všeho nejvíc, jak už to v takových případech bývá, vyznačuje neuvěřitelným množstvím doprovodného textu. Ocitáme se v alternativních dějinách krátce po 2. sv. válce, kdy je svět ohrožován všudypřítomným "žlutým nebezpečím" v podobě čínského císařství se sídlem v Tibetu. A rozložení sil je značně nerovnoměrné, takže mimoasijský svět má štěstí, že má na své straně vynálezce Mortimera podporovaného vojenským důstojníkem, kapitánem Blakem, kteří mají v rukou plány zbraně schopné zvrátit rozložení sil. Logicky se stávají hlavním terčem zájmu nepřítele a celý první díl dlouhé série líčí jejich snahu o útěk před zajetím. Vyprávění je to svižné (i přes tu spoustu textu), napínavé a dostatečně zajímavé, abych byl zvědavý na další díly, protože úvodní album vše jen nakousne. Kresba hodně připomíná jinou francouzskou klasiku, Hergého Tintina, však na něm také Hergé a Jacobs úzce spolupracovali (byli dokonce v příbuzenském vztahu). Celkově spokojenost, velmi příjemný výlet do historie, včetně parádního překladu, a nezbývá než si povzdechnout - už aby tady byl další díl.

Hodnocení: 3,5/5






Block 109 :Ritter Germania

Scénář/Kresba:  Vincent Brugeas  / Ronan Toulhoat

Block je série navzájem nezávislých alb z alternativních dějin 2. světové války, kdy je všechno trochu jinak. Osobně mi zatím nijak zvlášť k srdci nepřirostla a album Ritter Germania na této skutečnosti nic nezmění. Příběh se točí okolo věhlasného německého válečného hrdiny, který se svým tvůrcům tak trochu vymkne z rukou a začne se mstít. V honbě za bývalým hrdinou německé Říše se střetávají mocenské intriky jednotlivých nacistických pohlavárů. Mám pocit, že příběh balancuje na hraně akčního komiksu a politicko-špionážního thrilleru a tak nějak se nemůže rozhodnout, na kterou stranu se přikloní. Opět chybí postava, jíž by čtenář mohl dát své sympatie a nějak nadstandardně jí fandit, příběh tak nějak očekávaně plyne až ke svému konci. Na jedno přečtení vcelku fajn, ale už se k tomu asi nikdy nevrátím. Výtvarné zpracování je fajn, v duchu celé série, má takovou příjemně potemnělou atmosféru, jediným problémem bylo, že mi při čtení jednotlivé postavy vizuálně vcelku splývaly, což ale může být pouze můj subjektivní problém.

Hodnocení: 2/5






365 samurajů a pár misek rýže

Scénář/Kresba:  Jean-Philippe Kalonji  / Jean-Philippe Kalonji

Komiks je nejzajímavější výtvarným zpracováním, každou stranu tvoří jen jeden jediný obrázek, takže autor si řádně vyhrál s provázaností děje a sledem jednotlivých scén. Kresba je ryze černobílá, velice úsporná, přitom však dostatečně působivá a promyšlená, aby nejevila znaky nějakého přílišného zjednodušování či odbytosti. Přesně plní svůj účel. Před očima čtenáře se odvíjí příběh samuraje, který na cestě za poznáním vyššího smyslu bytí musí usmrtit 365 jiných samurajů. Textu je hodně málo a s ohledem na fakt, že co strana, to jeden obrázek, uhání děj vpřed splašeným tempem, jako by někdo držel zápisník s kresbami za okraj a zrychleně pouštěl stránky se statickými výjevy, které se tím dávají do pohybu. Zda se na konci skutečně dostaví nějaké vyšší poznání, to nehodlám prozrazovat, ovšem jako vždy platí, že žena dokáže v životě pořádně zamíchat karty. Každopádně hlavy padají ostošest, na nudu není místo ani čas, čte se to dobře, ale je to spíše jednohubka, k níž se zřejmě vracet nebudu.

Hodnocení: 2,5/5







Adam Clarks

Scénář/Kresba:  Régis Hauti?re / Antonio Lapone

Adam Clarks je řádně vypečený chlapík, pro něhož není problém proplouvat vyšší společností s patřičnou elegancí a přitom si sem tam střihnout nějakou pořádnou krádež, čím obtížnější a neproveditelnější, tím větší výzva. Ovšem v jednu chvíli se dobře namazaný stroj Adamova skvělého života poněkud zadrhne a dostane se do soukolí tajných služeb. V podstatě je donucen zároveň pracovat pro KGB i CIA a nic dobrého z toho pochopitelně nekouká. Ovšem to by nebyl Adam, aby ze zdánlivě bezvýchodné situace nedokázal vyklouznout s elegancí sobě vlastní a Američanům i Rusům zůstaly jen oči pro pláč. Výtvarné zpracování je zajímavé, kresba není plně realistická, má v sobě nádech karikatury, výrazně se pracuje s barevnými odstíny a celkovou stylizací postav. Děj je vyprávěn pomocí přihlížejícího vypravěče a celkově se jedná o vtipné a svižné dílko s patřičnou dávkou napětí a příjemným dějovým twistem na závěr. Hodně zajímavá věc.

Hodnocení: 4/5






Alamo

Scénář/Kresba:  Dobbs / Fabio Pezzi; Darko Perović

Bitva o pevnost Alamo je jedním z významných historických milníků v dějinách severoamerického kontinentu.  Je pevnou součástí Texaské revoluce a vzhledem ke skutečnosti, že obránci pevnosti se odmítli mexické armádě vzdát a do jednoho padli, jedná se pro Američany o symbol národního odporu. Komiks spadající do francouzské série 1800 ve dvojdílném provedení celkem věrně asi zachycuje tehdejší smutné události, přičemž ovšem do děje vsouvá výraznou konspirační složku - obránci vůbec nemuseli čelit smutnému osudu, kdyby za vším nebyli špinavé politické hry mocných tehdejšího světa v čele se samotným prezidentem USA. Ten totiž do Alama posílá nepohodlného muže, Louise Rosea, který pro něj do té doby obstarával špinavou práci - a jediným záměrem prezidenta je se tohoto muže zbavit. Životy ostatních mužů nemají v osobní mocenské hře význam. Jenže Louis z Alama pochopitelně unikne a vydá se na cestu za pomstou. Kresba je klasicky výborná, jak je u řady 1800 zvykem, ale nemůžu si pomoci, osobně mne to prostě nedokázalo strhnout, pohltit, nějak tomu chybělo srdce, což se mi ale u komiksů z téhle řady nestalo poprvé. Solidní zábava, ale nic výjimečného.

Hodnocení: 2,5/5







Alžběta Báthory

Scénář/Kresba:  Pascal Croci / Pascal Croci

Alžběta pro mne byla zklamáním. Tohle je podle mne prostě šlápnutí vedle. Komiks toho z hlediska děje příliš nenabídne, pouze se dozvíme, jak byla hraběnka prohnilá již od raného dětství, a to v duchu obvyklých legend, které kolem této postavy kolují. Jádrem díla jsou výjevy násilných a krvavých scén a velkoplošná zobrazení zimní krajiny doprovázené myšlenkovými úvahami o hraběnčině životě. Všechno to na mne působí děsivě samoúčelně, a asi nejen na mne, jak dosvědčuje komentář autorky barevného zpracování celého alba, kde se o celkovém vyznění komiksu vyjadřuje značně nelichotivě. Nejlepší ze všeho je asi výtvarné zpracování, které je tak nějak dokonale chladné, což se k hlavní postavě docela hodí. Za srdce mne to ale nechytlo, k tomuhle se opravdu nevrátím a ani k tomu vlastně nemám víc co říct.

Hodnocení: 1/5







1968 - Arthur priateľský duch

Scénář/Kresba:  Jean Cézard / Jean Cézard

Arthur je sympatický duch, který se v druhé polovině minulého století pravidelně objevoval na stránkách francouzských časopisů Pif a Vaillant, podobně jako moje oblíbená série Esa. Primárně se jedná o humorný komiks určený pro dětské publikum. Kresba ani dějová náplň nijak nevybočuje ze standardů, které se v tehdejších dobách razily. Je to takové příjemné jednorázové počtení. Přečetl jsem pouze jeden příběh, takže se neodvažuju soudit celou sérii, zcela jistě se najdou příběhy lepší i horší, v případě tohoto příběhu mi například vadily logické nesmysly - Arthur je sice standardně nehmotný a prochází kdejakou zdí, na druhou stranu je až nepříjemně hmotný, když je zapotřebí pořádně praštit nějakého pobertu. Taky story o tom, kterak parta malých chlapců vyrazí na námořní lodi hledat své unesené otce, aby je pak v hrdinské bitvě skutečně zachránili, přičemž dospěláci skutečně nedokážou vzdorovat, je víc než přitažená za vlasy. Ale nešť - je to čtení pro děti a jako takové určitě funguje.

Hodnocení: 2/5







Barakuda

Scénář/Kresba:  Jean Dufaux / Jérémy

Mám rád dobrodružné příběhy a na Černého korzára jsem do kina chodil pokaždé, když u nás zrovna běžel, a dodnes na něj z nostalgie nedám dopustit. Piráty prostě můžu, a to už od dob, kdy Piráti z Karibiku byli ještě dalekou hudbou budoucnosti. Proto jsem se na Barracudu těšil, ale po přečtení prvních dvou dílů jsem zklamán. Na první pohled je vše na svém místě, jak bych očekával, na začátku dochází k přepadení lodi a zajetí několika krásných dam kvůli výkupnému - ale dál už je to horší. Žádný romantický hrdinský epos o cestě za pomstou se nekoná. Po hlubším začtení mi najednou došlo, že mi v příběhu zoufale chybí jasná hlavní postava, kolem níž se děj točí. Tady je takových postav víc, ovšem žádná si nějak nedokázala uzurpovat hlavní dějovou osu (zatím - dočetl jsem jen první dva díly). Děj se sice posunuje kupředu, ale dost přešlapuje na místě, některé dějové zvraty mi přijdou nereálné, některé doslova ulítlé (včetně homosexuálního milostného vztahu, byť uznávám, že je to na tento typ komiksu dost nečekaný motiv). Vlastně jsem jako čtenář byl svědkem takové telenovely převedené do podoby komiksu, byť tohle přirovnání jsem asi dost přehnal, vztahy jednotlivých postav se řeší přespříliš. Ani kresba mi příliš neučarovala (snad kromě obálek), jinak mi přijde přehnaně barevná a místy mám problémy s proporcemi jednotlivých postav. Uvidíme, zda se to v dalších dílech zlepší.

Hodnocení: 2/5







Dobrodružství Adéle Blanc-Sec

Scénář/Kresba:  Jacques Tardi / Jacques Tardi

Adélka Blanc u nás nezabodovala, takže má smůlu, ještěže máme Kocogel. Filmové zpracování nezabralo, knižní vydání francouzské klasiky zcela zapadlo (obsahovalo první tři díly série), takže kdo chce znát další osudy hlavní hrdinky, musí hledat mimo oficiální místa. Hlavním problémem celé série je na první pohled výtvarné zpracování, nic líbivého se nekoná, což masové publikum odradí, ovšem pokud se člověk do výtvarné stránky zahloubá, objeví úžasné detaily, které Jacques Tardi dokázal do svého díla vměstnat, ať už jde o jednotlivé postavy nebo venkovní scenerie z Paříže. Dějově je to brak do slova do písmene. Hlavní neohrožená hrdinka se na počátku 20. století honí za šílenými vědci, monstry, zloduchy a všelijakou jinou havětí známou z mysteriozních thrillerů, na oko se to všechno tváří vážně, ovšem nepokrytě z toho všeho kouká nadsázka a jemný smysl pro humor, takže se v důsledku jedná o vtipnou a příjemnou četbu, která dokáže zpříjemnit odpoledne. Bavil jsem se dobře, pevně doufám, že se jednou dočtu až na samý konec Adéliných dobrodružství a doporučuji. Mimochodem, Albatrosem vydaná kniha je v nejrůznějších výprodejích k mání za směšné peníze, kdo ji nemá, ať to rychle napraví.

Hodnocení: 3,5/5
Poslal Blokic
 - 14 Květen, 2017, 23:41:58

Adamson

Scénář/Kresba:  Pierre Veys / Carlos Puerta

Tenhle komiks je jako zjevení. Od první do poslední stránky jsem se bavil a hltal neuvěřitelné grafické provedení - tohle není kresba, tohle už je malířské umění se vším všudy. Těžko se to popisuje, ale z každého jednotlivého obrázku je vidět, jak si s tím Carlos Puerta vyhrál. Při pohledu na ztvárnění mořské hladiny mi vypadly oči z důlků. Dějově se jedná o mysteriózní thriller odehrávající se v době 2. světové války. Angličanům se podaří na moři objevit místo, které umožňuje průchod z našeho světa "kamsi". A to "kamsi" je zapotřebí prozkoumat. V čele takové výpravy musí stát schopný dobrodruh, kterým je Henry Adamson. Popravdě řečeno mu to přijde řádně vhod, protože se zrovna chystal prohnat si hlavu kulkou, nevěda co dál s životem. Výprava je samozřejmě notně dobrodružná, dojde i na ryze akční pasáže a kromě tajemna a cizího světa se jako nepřítel objevují i Němci, již jsou ve zkoumání neznáma o trochu dál než Angličané a dokážou toho využívat. Ani na vteřinu se nejedná o nudné čtení, hltal jsem to jedním dechem, pouze na konci 3. alba se dostaví nutné zklamání. Série byla po 3 dílech zastavena a pokračování se již nedočkáme, tudíž ani zakončení celého příběhu. Za mne strašná škoda a moc toto rozhodnutí nechápu. Ale i tři vydané díly poskytují skvělou zábavu. Tohle prostě musím doporučit.

Hodnocení: 5/5

Poslal Blokic
 - 26 Leden, 2017, 23:37:22

Car blázen

Scénář/Kresba:  Tarek / Lionel Chouin

Příběh z carské Rusi pojatý se značnou nadsázkou. V prvním díle musí car sestoupit mezi prostý lid, aby se mu podařilo zachránit říši před nadvládou uchvatitelů z řad jeho přímých podřízených. Tato cesta ho zavede až do blázince, kde narazí na elitu národa, neboť každý jen trochu schopný mozek je v Rusku systematicky odstavován na vedlejší kolej. Nakonec se carovi i díky této zkušenosti podaří říši udržet při životě. Ve druhém díle se naopak vydává na daleký Kavkaz, aby si rafinovanou léčkou zcela podmanil odbojný tamější lid, což se mu po absolvování několika zkoušek zdatnosti (pod jménem Taras Bulba - hle, Gogol!) i podaří. Ruská říše tak může nadále vzkvétat a směrovat ke světlým zítřkům. Komiks se čte dobře, ale nijak hlouběji mne nezaujal, asi těžko se k tomu ještě někdy vrátím, tohle téma jde hodně mimo mé zájmy. Ani styl kresby mi příliš nesedl, i když se nedá upřít, že je místy mimořádně hravý a drobnými vtípky přispívá k celkovému úsměvnému vyznění celého díla.

Hodnocení: 2/5
Poslal Blokic
 - 02 Prosinec, 2016, 21:17:28

Billy Wild

Scénář/Kresba:  Céka / Guillaume Griffon

Billy Wild je skoro dvousetstránkový epos (rozdělený na 2 díly) o smlouvě s ďáblem zasazený do kulis Divokého západu. V hlavní roli pistolník, který je díky pekelným silám nesmrtelný (nikoliv nezranitelný), takže postupně prochází jednou krvavou přestřelkou za druhou a likviduje všechny, kdo se mu postaví (spojitost s legendárním pistolníkem z dob Divokého západu končí u jména hlavní postavy). Na konci samozřejmě čeká sám Satan, který ho kdysi na začátku tak trochu ošulil, co taky čekat od Pekla, že? Příběh sám o sobě není nic moc (přestřelky s nesmrtelným hrdinou prostě málokdy mají to potřebné napětí), ovšem výrazně ho pozvedává striktně černobílé provedení, kde si autoři výrazně pohráli s výtvarnou estetikou jednotlivých obrázků a dávají tak celému dílu punc výjimečnosti. Ovšem na poměrně rozsáhlé a zdlouhavé ploše příběhu se i tohle nakonec omrzí, takže jsem byl při četbě najednou rád, že už je konec. Za podívání to určitě stojí, ale už se k tomu asi nikdy nevrátím.

Hodnocení: 2/5
Poslal Blokic
 - 16 Listopad, 2016, 00:46:29

Blue Note

Scénář/Kresba:  Mathieu Mariolle / Mickaël Bourgouin

Blue Note je příběh z dob americké prohibice, který si právem zaslouží pozornost. Ve dvou samostatných albech, jejichž děj se časově prolíná, sledujeme osudy dvou mužů, kteří narazí na mafiánské prostředí ovládající distribuci nelegálního alkoholu a v podstatě i všechno s tím spojené. Jedním z nich je boxer, druhým černošský muzikant. Oba dva jsou v tom, co dělají, hodně dobří, ale jejich osudy jsou tvrdě konfrontovány s realitou tehdejšího prostředí. Rozhodně se nejedná o veselé čtení, a to včetně zakončení celého příběhu. Zatímco příběh boxera je v podstatě předvídatelný, druhý díl je mnohem temnější a rafinovanější, dovádí celé dílo k dokonalosti. Obrovskou měrou se na tom podílí výtvarné zpracování, atmosféra ze stránek přímo čiší, jednak díky použité barevné paletě, jednak kvůli nápaditému rozložení kreseb. A když dojde na hudbu, teskné blues ze stránek přímo teče, a to doslova. Celkově tak dvoudílné dílo tvoří zcela kompaktní celek, který stojí za přečtení, ovšem obdivovat kresbu také není k zahození. Za mne maximální spokojenost. Vřele doporučuji.

Hodnocení: 5/5
Poslal Blokic
 - 14 Listopad, 2016, 00:36:14

Black Crow vypráví - Bounty: Vzpoura prokletých

Scénář/Kresba:  Jean Yves Delitte / Jean Yves Delitte

Vzpoura na HMS Bounty je v dějinách britského námořnictva významná historická událost, která se dočkala několika literárních i filmových zpracování. Osobně mám již od dětství v oblibě románové ztvárnění od Vítězslava Kocourka. Což je trochu problém, protože v této knize je právo jednoznačně na straně vzbouřenců, kapitán Bligh je líčen jako surovec a nemilosrdný diktátor, který svým chováním celou vzpouru zapříčiní. Historická pravda bude asi trošku někde jinde, o tom, že byl Bligh tvrdý na posádku nelze pochybovat, ovšem na rozvrat morálky měl asi největší vliv dlouhodobý vynucený pobyt na Tahiti - nastoupit do únavné služby po půlročním nicnedělání se asi námořníkům příliš nechtělo, takže vyvstal problém, který vyústil ve vysazení Blighe a těch, kteří mu zůstali věrní, do člunu na širém moři. Ať byl Bligh jaký byl, v následující šílené plavbě v křehkém plavidle prokázal opravdové mistrovství a dostal své lidi, byť v značně zuboženém stavu, do bezpečí. Komiks Black Crow vypráví: Bounty - Vzpoura prokletých tvoří samostatný spin-off hlavní série Black Crow (o ní někdy jindy) a zabývá se právě událostmi na Bounty, tentokrát z jiného úhlu pohledu, na správné straně stojí Bligh, který se musí potýkat s nespolehlivou a lajdáckou posádkou, což nakonec vede k dobře známým událostem. Komiksu je určitě ke cti, že se snaží historické události opět podat z jiného úhlu pohledu, což rozhodně není na škodu, ovšem mně osobně to nějak nesedlo, možná i proto, že mám příliš pod kůží zalezlou výše zmiňovanou románovou verzi. Hlavně jsem ale postrádal detailnější prokreslení okolností, proč vůbec ke vzpouře došlo, motivace vzbouřenců mi přišla nepřesvědčivá, celá zápletka je podle mě příliš umělá. Celkově žádné nadšení. Kresba je dobrá, realistická, ale opět to není nic, co by mne vzalo za srdce. I když je třeba přiznat, že některé obrázky větších rozměrů s plachetnicemi a mořskou hladinou mají něco do sebe. Historickou přesnost ztvárnění lodí a dobových reálií posoudit nedovedu, ale věřím, že autor vše pečlivě studoval, takže z tohohle úhlu pohledu to může být pro znalce zajímavé.
Celkově takový průměr, tohle už asi podruhé číst nebudu.

Hodnocení: 2,5/5
Poslal Blokic
 - 25 Červenec, 2016, 23:54:59

Afrika

Scénář/Kresba:  Hermann Huppen / Hermann Huppen

Tahle věc mi zatraceně úspěšně zahrála na nostalgicko-pamětnickou vlnu. Myšlenkově jsem se vrátil do minulého století, kdy vznikala řada filmů o boji osamoceného jedince s všemocným nepřítelem (namátkou se mi vybavují Tři muži na zabití nebo Tři dny kondora). Pravda, se špionáží tohle dílo nemá nic společného, ale základní motiv je stejný. Děj se odehrává v Africe a Dario Ferrero pracuje jako strážce parku, čili svádí nekonečný boj s pytláky a podobnou verbeží. Při této činnosti postupuje dost tvrdě a nekompromisně (mrtvý pytlák - dobrý pytlák), hodně brzy je jasné, že v jeho minulosti zřejmě leží hodně zajímavé události (Hermann jako autor je ovšem dle svého oblíbeného zvyku jen lehce naznačí, vše ponechává na čtenářově fantazii). Najednou se však na strážní stanici ocitá mladá novinářka toužící sepsat o Dariovi zajímavou reportáž. Ten z ní není vůbec nadšený, spíše naopak, přesto se jí však snaží ukázat, jak to v rezervaci chodí. Při té příležitosti se jim ale náhodou podaří zahlédnout něco, co rozhodně žádný nezasvěcený vidět neměl. A začíná boj o holý život. Dario se i s novinářkou vydává na pochod africkou divočinou a v patách se jim žene armáda i speciální agenti. Děj je patřičně napínavý, má spád, zcela mimoděk fandíte hlavním hrdinům, atmosféru dotváří perfektně vykreslená africká příroda se spoustou exotických zvířat. A čím blíž jsem byl při četbě konci, tím víc jsem byl zvědav, zda dojde na klasický americký happyend, nebo ne. A zklamán jsem rozhodně nebyl, takže když jsem dočetl, byl jsem s tímhle klasickým dobrodružným thrillerem z lůna africké přírody maximálně spokojen. A i na špetku humoru se v albu místo našlo. Hermannova kresba tradičně skvělá, jeho rukopis je naprosto charakteristický, takže kdo ho má rád, nemůže být zklamán.

Hodnocení: 4,5/5
Poslal Blokic
 - 08 Červenec, 2016, 01:43:28

Assasin's Creed

Scénář/Kresba:  Éric Corbeyran / Djillali Defali

Assassin's Creed je značka, která se v posledním desetiletí (a ještě necelém) nesmazatelně zapsala do dějin herního průmyslu. V současnosti základní série čítá 9 hlavních her (s poněkud spletitým systémem číslování) a boční projekty na konzole a stylové odbočky ani neumím spočítat. Není proto žádným překvapením, že na vlastní hry navázal zábavní průmysl v dalších odvětvích, chystá se film a vznikly samozřejmě také knihy a komiksy. Ubisoft je původem francouzská firma, takže komiksové ztvárnění dostal na starost domácí autor Éric Corbeyran (mimo jiné autor u nás známé série Strygy). A stvořil dobrodružné vyprávění, které se příjemně čte, ale samozřejmě nejde o nic zásadního, je to ryze spotřební zboží, jež uvítají asi zejména fanoušci celé série - těch ovšem asi není úplně málo - i když její sláva postupně bledne. Z hlediska příběhu se zejména první díl drží děje ze hry, i když pochopitelně značně zkratkovitě. Jde o soupeření dvou mocných organizací, templářů a asasínů, které mezi sebou v průběhu věků vedou nemilosrdnou válku. Děj začíná v současnosti a v jeho centru se ocitá nic netušící mladík Desmond Miles (potomek významného asasína, což ovšem na začátku netuší), jenž se dostává do spárů společnosti Abstergo (samozřejmě templáři), jež prostřednictvím speciálního přístroje pátrá v Desmondově genetické milosti - Desmond tak znovu prožívá dávné události v kůži svých předků. Z Absterga posléze uniká (s pomocí asasínů), ale ve výletech do minulosti nadále pokračuje, tentokrát ovšem ve službách asasínů. Zatímco 1. díl se v podstatě přesně drží děje herní předlohy, od druhého dílu dochází k postupnému osamostatnění a Desmonda nahrazuje jiný hrdina Jonathan Hawk. Osobně jsem ovšem hry dohrál jen do čtvrtého dílu (míněno Revolution), tak ani nevím, jestli se tato postava v dalších dílech her vyskytuje, či nikoliv. Celkově se jedná o rychlé odpočinkové čtení a slušný doplněk světa Assassin's Creed. Není to ovšem nic, co by stálo za dlouhodobější pozornost. Nenadchne ani neurazí. Kresba příjemně dotváří děj, ovšem také nijak nevyniká, sem tam se najde panel, na němž si dal autor víc záležet, ale jinak je to takový běžný standard a těch jednoduchých barevných pozadí bez detailů je tam na můj vkus až moc. Celkově prostě průměr se vším všudy.

Hodnocení: 2,5/5

Poslal Blokic
 - 01 Červenec, 2016, 20:26:37

Brigáda přízraků

Scénář/Kresba:  Serge Lehman, Fabrice Colin / Gess

Brigáda přízraků je zvláštní dílo. Příběh se superhrdiny v hlavních rolích, ovšem obsahově na hony vzdálený produkci amerických gigantů Marvel a DC. Tady nejde o akci, nýbrž o ty nejniternější lidské pocity a emoce, superhrdinové nejsou ústředními postavami děje, spíš jen slouží k tomu, aby bylo snazší identifikovat správnou a špatnou stranu (ale je takové dělení v případě tohoto komiksu vůbec na místě?). Fiktivní děj se odehrává v první polovině 20. století a je umně vsazen do historických souvislostí. Již skutečnost, že prvních několik stránek se cituje Nietsche, by měla být varováním, že tohle není odpočinková četba. Na jedné straně stojí tajemný doktor Mabuse a jeho skupina superpadouchů reprezentující uchvatitelské Německo, proti nim bojuje jiná skupina superhrdinů sdružená kolem francouzského institutu Marie Curie. Děj je poměrně rozvláčný a přiznám se rovnou, že s postupujícím počtem dílů mne to bavilo míň a míň. Nejzajímavější je podle mne asi hned první díl, kde se koná zasvěcení do děje a velkou pozornost si zaslouží kresba a rozložení obrázků v panelech vůbec. Tohle je místy čistý výlet do vod surrealismu. A já se v nich bezpochyby beznadějně utopil. Na pochopení všech vazeb a vůbec smyslu díla bych potřeboval zcela jistě opakované čtení, a to hned několikrát, ovšem nemám na to sílu. Někdo tohle zcela určitě bude považovat za naprosto ohromující počin, na mne je to příliš umělecká věc a asi nikdy se k ní nevrátím, jsem prostě příliš přízemní člověk :).

Hodnocení: 2/5
Poslal Gmork
 - 23 Červen, 2016, 07:53:49
Copak jméno, mně nedá spát samotná Fourmilla.
Zvlášť její spodní prádélko je častým středobodem
mých snů.  :D

+-Komiksový kalendář

Powered by EzPortal